Skip to content

Bryllupsdekorationer, du har brug for til din store dag

Et bryllup er en meget speciel dag for par. Og den betydning og høje organisationsniveau gør det helt sikkert meget stressende. Så vi vil hjælpe dig med at gøre denne opgave en smule lettere og hjælpe dig med at tilpasse dit budget til nogle personlige bryllupsdekorationer og styre hver lille detalje for at skabe den perfekte dag.

For det første skal du finde ud af de vigtigste ting, du skal huske på, når du arrangerer et bryllup.

De vigtigste aspekter ved bryllupsorganisation

  1. Du bliver først nødt til at finde ud af, hvilken slags bryllup det skal være. Et kirkebryllup, på en lade, en restaurant, en strand, om det skal være om morgenen eller eftermiddagen osv. Når du først har bestemt dig for placeringen, datoen og klokkeslættet, har du allerede taget det første stort skridt.
  2. Det næste du skal definere, er stilen. Skal det være et temabryllup, black tie, eller er gæsterne frie til at bære, hvad de vil??
  3. Derefter skal du finde en god fotograf og beslutte, om du vil have lavet en bryllupsvideo. Det er også en god ide at vælge brudens kjole og gommens jakkesæt på forhånd, så du har tid til forskellige fittings og justeringer. Især når det kommer til bruden.
  4. Når du først har fået alt dette gjort, eller i det mindste organiseret, er det tid til at begynde at tænke på bryllupsdekorationer. Du kan leje en bryllupsplanlægger til at hjælpe dig med dette, men det er dyrt, og du vil stadig være den, der træffer alle beslutningerne. Du kan også vælge at organisere det selv, lidt efter lidt, helt efter din egen smag. For at hjælpe dig vil vi give dig alle oplysninger om, hvad du har brug for, samt ideer der kan inspirere dig til at skabe den mest dyrebare og uforglemmelige bryllupsdag.

Alt hvad du skal bruge til at dekorere dit bryllup

Det er ikke let at dekorere et bryllup, der er mange detaljer, man skal huske på, men med lidt tid og tålmodighed vil alt blive perfekt. Hvad er der at tænke på, når det kommer til dekoration?

      • Photocall og Photobooth: Skab et godt rum, hvor gæsterne kan tage sjove fotos, både med det glade par og hinanden – det er vigtigt! For at gøre det skal i oprette en baggrund med jeres navne eller datoen for jeres bryllup og inkludere et foto af jer begge. Frem for alt skal i finde noget sjovt tilbehør, gæsterne kan prøve på.

      • Borddekorationer: Det er også vigtigt at dekorere det sted, hvor dine gæster spiser, med nogle smukke detaljer. Find en dejlig dug, normalt vil lokaliteten give dig masser af muligheder, og dekorér den derefter med nogle flotte ting, stearinlys, konfetti, bordløbere, dekorativt bånd osv.

    • Udsmykning af receptionen: Brug hængende dekorationer som kranse, papirlygter og bannere med forskellige beskeder, som du kan hænge rundt i rummet. “Just Married”, “Welcome” og “Love is Sweet” guirlander, eller individualiserede kranse med jeres navne på, er gode muligheder, du kan bruge til at dekorere jeres reception.

      • Siddeplan: Det er vigtigt for dine gæster at vide, hvilket bord de sidder ved, så du bliver nødt til at lave en god siddeplan. Dette er en korttype, der viser alle de forskellige borde, og hvor dine gæster sidder. For at gøre dette, kan du nummerere dine borde eller navngive dem noget specielt, som film, du kan lide, byer eller lande, du har rejst til… Derefter kan du ved hvert bord vedhæfte et bestemt billede eller et kort for at identificere det.

      • Slikbar: Natten er her, og det samme er festen. Hvad er bedre end at parre et glas vin med end noget slik. Det er, hvad slikbaren er til. Et bord fuld af slik og chokolade. For at organisere det skal du samle nogle forskellige kasser, krukker og dekorative tallerkner, der matcher resten af bryllupsindretningen. Glem ikke sugerør, tandstikker og dekorationer som kranse, balloner og dekorative vifter.

      • Bryllupsbildekorationer: Der er masser af muligheder her, så du kan bestemme, hvad du vil have. Det kan være en god ide at vælge filminspirerede dekorationer ved at binde nogle aluminiumsdåser til kofangeren, der spreder sig på vejen, mens i kører. Vi har nogle dekorative dåser præcis til dette. Eller noget enklere, med nogle sløjfer på dørene og et “Just Married” skilt eller et personaliseret banner, spændt på bagsiden for et strejf af sjov.

      • Æsker til vielsesringene: De dyrebare ringe, som i tager på under ceremonien for at indikere det løfte, i giver, hvad enten det er i en kirke eller ved en civil ceremoni, fortjener at blive opbevaret i en smuk kasse eller æske. Udover klassiske glaskasser, har vi nogle mere unikke muligheder, som en lille træstamme med plads til to ringe eller raffiapuder med plads til at placere ringe på toppen.

Ingen detaljer kan undslippe dig med disse tips! Vi har nogle gode kvalitetsmuligheder og billigere muligheder for nem dekorering. Find din stil, og alt andet kommer af sig selv.

Let’s get married!